Ruilen of retourneren

Als bij ontvangst van de bestelling blijkt dat een maat niet correct is of je bent niet tevreden over een artikel, dan kun je deze binnen veertien dagen retourneren (gerekend vanaf het bezorgmoment).
Een retourzending dient binnen veertien werkdagen na ontvangst eerst worden gemeld via de mail info@purdies.nl, vermeldt hierbij het ordernummer, het artikel en de reden van retourzending.

Na goedkeuring voor het retour zenden dient de aankoop binnen 5 werkdagen bij ons terug te zijn. Een retourzending moet voldoen aan de volgende eisen:
a.       De goederen dienen in originele staat te zijn, d.w.z. ongedragen en/of ongewassen en in een degelijke verpakking teruggestuurd te worden.
b.       Artikelen die gebreken vertonen dienen ook in originele staat geretourneerd te worden. Als je zelf hebt geprobeerd de schade te herstellen vervalt het recht op retourneren.

De kosten van het terugzenden zijn voor rekening van de klant, alsmede het verzendrisico.
Bij ruiling van een artikel neemt Purdies eenmalig de verzendkosten van het opnieuw te versturen artikel voor haar rekening.
Bij een retourzending waarvan (het) de artikel(en) beschadigd is (zijn) en wat van te voren is aangegeven worden ook de kosten van het retourneren vergoedt.

Let op!
Niet of onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden niet aangenomen.

Het retouradres is:
Purdies
Passeweg 34
6601 AH Wijchen

Zodra een artikel in originele staat retour is bij Purdies.nl storten wij het aankoopbedrag, minus de verzendkosten binnen maximaal 14 dagen retour. Franco en rembourszendingen worden niet geaccepteerd.
Artikelen gemaakt in opdracht of gepersonaliseerd kunnen niet worden retour genomen en worden ook niet geruild.

Garantie

Heb je een artikel gekocht en vertoond deze na een bepaalde tijd klachten en kan je redelijkerwijs verwachten dat het artikel na deze periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten jouw schuld om ontstaan?  In dat geval kan je gebruik van jouw recht van reclamatie, ik vraag je dan het volgende naar mij toe te sturen

1.Een duidelijke omschrijving van het defect of beschadiging en hoe deze is onsttaan.
2. Een of meerdere foto’s die de beschadiging duidelijk aantonen.
3. Stuur de omschrijving en de foto’s naar info@purdies.nl. Na ontvangst van jouw e-mail met de foto ga ik de klacht zo snel mogelijk in behandeling nemen en contact met je op over de verwerking van jouw verzoek.

Als de klacht gegrond is, ga ik indien mogelijk het artikel repareren, vervangen of een andere passende oplossing aanbieden. De verzendkosten voor het retourneren van het artikel zullen in het geval van een gegronde klacht voor rekening van Purdies zijn.

De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:
– Beschadiging door opzet of nalatigheid;
– Normale slijtage en/of;
– Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing

Purdies kiest haar materialen zorgvuldig uit, maar maakt haar sieraden niet van echt goud of zilver. Dit heeft als gevolg dat er een kans bestaat dat de producten kunnen verkleuren. Bij de ene persoon zal dit sneller gebeuren dan bij de ander, het heeft te maken met de PH-waarde van je huid. Om ervoor te zorgen dat je sieraden zo lang mogelijk mooi blijven, adviseert Purdies om de sieraden zo min mogelijk in contact te laten komen met water. Doe deze af voor je gaat slapen, zwemmen, douchen of parfum op doet.